یک بابلی

ألیس الله بکاف عبده

یک بابلی

ألیس الله بکاف عبده

یک بابلی

زادگاه و رشدگاهم شهر بابل است.
شهری که ناگفته‌های فراوانی را دل خود جای داده که حتی اکثر ساکنین آن هم از آنها بی‌خبرند.

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

از برگزارکننده‌ی جشن تولّدم، تشکر نمی‌کنم!

چند سال پیش و در اقدامی بی‌سابقه، در یکی از استان ها به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب، جشنی برپاشده بود و از برخی مسوولان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند. پس از رسیدن این خبر به آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان در حاشیه برگه‌ای که حاوی آن خبر بود نوشتند:

«این کار، غلط است. این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان٬ مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار، صرف و ضایع می شود. من از کسی که برای تولد من، جشن می گیرد به هیچ وجه متشکر نمی شوم و او را مسئول زیان های این کار هم می شناسم.»


http://www.jonbeshnet.ir/sites/default/files/media/image/170_66693.jpg

ظریف از موگرینی دلجویی کرد!

سایت خبری جماران نوشت:
ظریف پس از اظهارنظر خود، از موگرینی دلجویی کرد!
چند روز قبل، خبری منتشر شد که ظریف که گفته بود: «یادتان باشد هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید.» با شدت گرفتن بازتاب های بین المللی این خبر، هیات مذاکره کننده اتحادیه اروپا با تماس با هیات مذاکره کننده کشورمان ناخشنودی خود را از خبر منتشرشده، اعلام کرده و آنرا مخل روند مذاکرات دانسته‌اند. هیات ایرانی نیز دست بکار شده و یکی از اعضای هیات بمنظور دلجویی از خانم موگرینی، جملاتی را بصورت رسمی به نقل از دکتر ظریف منتشر نمود، مبنی بر اینکه "خانم موگرینی نقش بسیار مثبت و سازنده ای در مذاکرات داشته و همواره احترام متقابل بر روابط ما حاکم بوده است. امروز هم ملاقات بسیار مثبت و سازنده ای (با خانم موگرینی) داشتیم. همین امر در مورد سایر وزرای حاضر در مذاکرات نیز صادق بوده و علیرغم اختلافات سیاسی، روابط کاری همواره بر اساس احترام متقابل بوده است."

173218_711

عاقبت بخیری

شاید این دعا را در حق شما هم کرده باشند که: «انشاالله عاقبت بخیر بشی.»
حقیقتا این بهترین آرزویی است که میتوان در حق کسی کرد چون من و شما هرچقدر هم که تصور کنیم که خوب هستیم از عاقبت خود، خبر  نداریم  و تازه آخرکار بعضیهامون می‌فهمیم که فقط خیال باطلی داشتیم.
خلاصه اینکه اگر کسی عاقبت بخیر نشد تقصیر هیچکس نیست جز خودش‌‌ چون عاقبت زندگی هر کس نتیجه ی اعمال او در طول زندگیست.

این روزها اگر کسی دنبال مصداق این واقعیت باشد در اطراف خود میتواند نمونه های زیادی را پیدا کند: از جمله «فریبا داوودی مهاجر.»


http://axgig.com/images/22158759638471170346.jpg

این شخص، سالها با ظاهری موجه بعنوان یکی از مقامات دولت اصلاحات، از بیت المال حقوق می‌گرفت اما امروز در کشورهای غربی با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای به ضدیت با ارزشها برخاسته است.

لبخند یادت نره

ih5g32pi5t3p7ifr7ks5

مجری محجبه‌ی تلویزیون روسیه

"دیناره صدرالدینف" تنها مجری محجبه تلویزیون روسیه در مقاله ای که در روزنامه Moskovskiy Komsomoleç منتشر کرده، به بیان گوشه هایی از زندگی خصوصی خود پرداخته است. او در این مقاله می گوید از این که اسلام را انتخاب کرده پشیمان نیست.
دیناره که مجری یک برنامه دینی در تلویزیون روسیه است می نویسد: "پیش از برنامه فعلی، مجری برنامه دینی دیگری در یکی از شبکه های ماهواره ای بودم. به تازگی فارغ التحصیل شده بودم و دامن کوتاه می پوشیدم. برخی اوقات در اثنای برنامه لازم بودم روسری به سر کنم. دامنم دیده نمی شد. یک بار خود را با دامن کوتاه و روسری در آیینه دیدم. از این که موجب می شدم بینندگان٬ مرا باحجاب بدانند احساس عذاب وجدان کردم. بعد از گذشت مدت کمی توبه و استغفار کردم."

http://roshangari.ir/files/videos/thumb/150323/thumbnail-150323_0005.jpg

او درباره تحول فکری خود و برخورد اطرافیانش می گوید: "من به اطرافیانم هم توصیه می کنم از حجاب استفاده کنند. البته گاه شاهد برخوردهای منفی هم هستم اما توجه زیادی به آن ها نمی کنم."


یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

یا علی